1#

במיוחד באזור רווי תחרות, מצאו את "האוקיאנוס הכחול" שלכם. איך יוצרים אותו? מזהים קהלים חדשים שלא מקבלים מענה לצרכיהם מהעסקים שכבר קיימים. לפעמים, צריך לעורר ביקוש לצורך מסוים, שהלקוחות לא מודעים לו.

2#

התאימו את רמת חומרי הגלם לקונספט העסקי והקולינרי של המסעדה. תופתעו לדעת כמה מנות מדהימות ניתן לייצר מחומרי גלם מקומיים ונגישים.

3#

לפני שהלקוח מתנסה במזון, הוא חווה את המקום באמצעות חמשת חושיו. לכן, חשבו כיצד ליצור אצלו את החוויה השלמה והנכונה ביותר.

 

4#

מזון הוא לא רק לגוף. מסעדות נועדו להשביע את הרעב הגופני כמו גם צרכים מנטליים. לכל מסעדה תמהיל שונה בין שני הצרכים. קונספט מהודק יכתיב את המינון הנכון בין "מזון לגוף" ל"מזון לנפש" במסעדה הספציפית שלך.

 

5#

מה שלא פשוט – פשוט לא. כבעלי עסק, אתם צריכים להיות מסוגלים להסביר במשפט אחד קצר מה מהות העסק שלכם. עליכם ליצור מצב בו הלקוח יבין בקלות מה הוא הולך לקבל.

 

6#

עובדים מונעים על ידי תמריצים שאינם רק חומריים. אם תעלו לעובד ממורמר את השכר, הוא יהיה מרוצה לזמן קצר ויחזור להיות ממורמר. שכר ותנאים עבודה נאותים הם תנאי הכרחי - אך לא יחיד - לנאמנות העובדים. ניהול נכון של אנשים חייב לקחת בחשבון את הפן הרגשי שלהם. התייחסו אליהם בכבוד. אם הם כשלו במשימה למדו אותם כיצד להצליח בפעם הבאה. השתמשו יותר בחיזוקים חיוביים מאשר בשליליים.

 

7#

במיוחד באזור רווי תחרות, מצאו את "האוקיאנוס הכחול" שלכם. איך יוצרים אותו? מזהים קהלים חדשים שלא מקבלים מענה לצרכיהם מהעסקים שכבר קיימים. לפעמים, צריך לעורר ביקוש לצורך מסוים, שהלקוחות לא מודעים לו.

 

8#

תכננו מראש מערך תפעולי למשלוחים, ככל שהדבר מתאים לסוג העסק שלך ולמיקומו. ישנם עסקי מזון שללא מערך המשלוחים אין להם זכות קיום. יש מסעדות שמערך המשלוחים שלהן מהווה חלק משמעותי ביותר ממחזור המכירות שלהן.

 

9#

התייחסו לטרנדים משמעותיים בשוק, אך אל תאבדו את המיקוד העסקי שלכם. אתם עלולים להפסיד קהל אם לא תתנו מענה גם לסועדים עם צרכים מיוחדים (רגישים לגלוטן, טבעוניים). במסעדת בשר, לדוגמה, צריכות להיות גם מנות של סלט למי שלא מעוניין לרדת על נתח בשר עסיסי.

 

10#

ככל שהעסק פחות אקסלוסיבי, עולה חשיבות המיקום. מסעדת מזון מהיר חייבת להיות ממוקמת בציר מרכזי ונגיש. מסעדת יוקרה, לעומת זאת, מצדיקה את המאמץ לנסוע מרחק רב יחסית כדי להתענג על החוויה.