LLGG.png
דף הבית אודות שירותים מאמרים לקוחות צור קשר דרושים והזדמנויות
 
הקמה ופיתוח מסעדות ובתי קפה
 
¨ייעוץ וליווי מסעדות ובתי קפה
¨
הקמת מסעדות ובתי קפה
¨הקמת מערכי משלוחים למסעדות ורשתות
¨הדרכה, הכשרה והטמעת נהלים במסעדות ורשתות
¨26 שנות הצלחה מוכחת בעסקים עצמאיים וברשתות ארציות
 
 ליצירת קשר חייגו: 052-5004002

BannerMain.png
 
הון אנושי

השכלה ורקע

מידע סטטיסטי

נתונים מעולם הקמעונאות

שרותים
מגוון השרותים המורחב שלנו
טיפים

לחצו למעבר לרשימת הטיפים

 תפתיעו את הילדים - 5 עצות להגדלת המכירות במשלוחים

 איך טיפול נכון בהפתעות הילדים משפיע על מכירות המשלוחים?

 מאת: יורם אלמוג

בחלק מהמסעדות נתפסות ארוחות הילדים כמוצר לא רווחי המהווה בעיני הבעלים "רע הכרחי" ולכן, יש שאינם עושים מאמץ לקדם את מכירתן הן במסעדה והן במשלוחים. יש שאף מגדילים לעשות ומשתמשים בשרות המשלוחים כדי להפטר ממלאי של הפתעה שהילדים במסעדה לא אהבו, או "להוזיל" במעט את העלויות הכבדות שבהפעלת שרות משלוחים, באמצעות משלוח הפתעה זולה שרכשו בהזדמנות.
מסעדנים מצליחים מבינים שהם אינם מוכרים מזון; - הם מוכרים פתרונות, ויותר מכך, - הם מוכרים חוויות.

זכרו כי:

עבור הילדים הארוחה היא לעיתים קרובות רק תירוץ לקבל את ההפתעה;

עבור ההורים, ההפתעה היא לעיתים הדרך למוטיבציה של הילדים לאכול ארוחה חמה ומזינה.
עבורכם, גם ההפתעה וגם ארוחת הילדים, הן דרכים טובות להביא אליכם גם את הילדים וגם
את ההורים, קרי: את פלח המשפחות.
 
אולם, לא רק הילדים מחליטים מאיפה מזמינים משלוח, או לאיזו מסעדה הולכים.  - להורים שמורה
עדיין יכולת ההחלטה וההשפעה על ילדיהם. לכן, עליכם לגרום לחוויה חיובית של ההורים, שתקושר
להזמנת משלוח מהמסעדה שלכם.
יש לדאוג שבמוחו של הלקוח יישאר הקישור: "הזמנת משלוח לילדים = הנאה ושקט נפשי".
הילדים אוכלים ונהנים ואפילו מקבלים צעצוע נחמד ובעל ערך כבונוס, ולא הזכרון המרתיע
של ילדים שרבים וממררים בבכי [זוכרים??? -אנחנו עוסקים במכירת חוויות...].

הקדשת מחשבה בעת טיפול במשלוח הכולל ארוחת ילדים, היא בעלת משמעות שיווקית ממדרגה ראשונה וחשוב שמסעדות יאמצו גישה מסחרית-שיווקית ולא תפעולית במקרה זה.
 להלן מספר המלצות שלי בנושא הפתעות ילדים במשלוחים:
א. כשהלקוח לא ביקש לבחור הפתעה מסוימת:
דווקא כאשר הלקוח לא ביקש לבחור הפתעה מסוימת, כדאי לצרף להזמנת משלוח את ההפתעה הפופולארית ביותר ובכך ללמד את הלקוחות שבמסעדה שלכם יש הפתעות "שוות". בפעם הבאה שיתלבט מהיכן לבצע הזמנת משלוח, יהיה סיכוי גדול יותר שהלקוח ייבחר בכם להזמנת משלוח.
 ב. שאלו ביוזמתכם אם מדובר בבן או בבת:
תארו לכם את אכזבתו של בנכם הקטן, אם יקבל סט גומיות וסיכות לשיער של ברבי, או את אכזבתה של בתכם, כשתקבל סט מדבקות ספיידרמן...; במקרה שהלקוח לא בחר הפתעה מסוימת ולא ידוע לכם מין הילד, כדאי לשלוח הפתעה המתאימה הן לבנים והן לבנות.
ג. חוק ההפתעות הזהות:
הורים לילדים קטנים יודעים שבעיני ילדים, הצעצוע של השכן ירוק יותר [או אדום יותר, או גדול יותר, או עגול יותר, או...] ומהר מאוד עלול להתפתח קרב עקוב מדמעות, במטרה לכבוש דווקא את הצעצוע האחר של האח או האחות. התוצאה הלא רצויה של הסצנה המתוארת היא חוויה שלילית ומפח נפש בתודעת ההורים, שעלולים לחשוב פעמיים לפני שיזמינו להבא משלוח עם ארוחת ילדים, מחשש שהחוויה הלא נעימה תחזור על עצמה. כאשר מתקבלת הזמנת משלוח הכוללת מספר ארוחות ילדים והלקוח לא ביקש ביוזמתו הפתעות שונות, יש לצרף למשלוח הפתעות זהות אפילו בצבען. יתרה מכך: הורים רבים יופתעו מכם לטובה ויעריכו בחיוב המלצה ברוח זו שתבוא ביוזמתכם.
ד. ערך ללקוח:
כדאי שלהפתעות הניתנות לילדים יהיה ערך הן לילדים והן להורים, ולדוגמא: סט מחברות ממותגות, מדבקות לספרים וכלי כתיבה בתקופת החזרה לבית הספר, צעצועי מים לבריכה ולים בקיץ וכובע צמר ממותג בדמות אהובה בחורף יהוו סיבה טובה להזמין משלוח ממסעדה שתציע מתנות אלה.
ה. תרומה לחינוך וערכים:
תרומה לערכי הילדים: הורים רבים יעדיפו שילדיהם יקבלו הפתעות שיתרמו לחינוך וערכים: משחק המחנך לזהירות בדרכים, דגל שמחת תורה בתקופת החגים עדיפים על אקדח קפצונים או דמויות שנויות במחלוקת.
 
סיכום:
ממלאים עודפים רצוי כמובן להימנע. אולם, אם בכל זאת נתקעתם, תנו לזמן לעשות את שלו –תמיד יהיו ילדים שיבחרו את אותה הפתעה פחות פופולארית. לחלופין, חשבו לתאם משלוח תרומה למחלקת הילדים בבית החולים הקרוב.
 
חקר מקרה - Study-Case מקדונלד'ס:
ניתן ללמוד מחוכמת פעילות אחת מיני רבות של מקדונלד'ס בשוק הילדים בישראל, אם כי מזוית אחרת: כניסתה של מקדונלד'ס לישראל בשנות התשעים לוותה ברעש תקשורתי, שעסק בעיקר באיכות הצ'יפס. מהלך נוסף, גאוני בפשטותו, שבצעה מקדונלד'ס סייע לה לחדור לפלח המשפחות: כחלק מנקיטה באסטרטגיית ה – Loss-Leader, הציעה מקדונלד'ס גלידה אמריקאית במחיר 1.90 ₪, לעומת מחיר שוק של 3.90 ₪ עד 5 ₪  שהיה מקובל באותה תקופה. מתחרותיה של מקדונלד'ס התייחסו למהלך כאל גימיק זמני והפסדי ואף בביטול. אותם מתחרים התעוררו מאוחר מדי לגלות שמקדונלד'ס הצליחה להעביר אליה נתח שוק משמעותי דרך הורים לילדים, אשר רצו לקנות לילדיהם גלידה טובה למדי, במחיר הזול ביותר באזור. רבים מאלה שנחשפו גם לאוכל ולשירות, ראו כי טוב ונשארו. מחקרי העדפת צרכנים ומבחני טעימה מראים גם כי אט אט רכשו הילדים יותר ויותר חיבה גם לטעם ההמבורגרים של מקדונלד'ס, אשר בתחילת דרכה בישראל היתה בעמדת נחיתות מול המתחרים במבחני טעימה ובמיוחד בקרב ילדים.
 
  יורם אלמוג הוא יועץ אסטרטגי להגדלת רווחים במסעדות.
 
לתיאום פגישת ייעוץ התקשרו: 052-5004002
פנה אלינו עכשיו ותוכל להרוויח יותר מהעסק שלך!
צור קשר
 
טיפים | דף הבית | אודות | צור קשר | פרסום מודעת דרושים חינם!
099 בניית אתר
מען: אשכול 19 הוד השרון, 45343
התקשרו אלינו עכשיו: 052-5004002