היתרונות של מערך משלוחים ארצי

מאת: יורם אלמוג

תרבות הצריכה המודרנית בעידן הרשתות החברתיות מביאה לדרישה הולכת וגוברת מצד הצרכנים לקבל שרות מקצועי, אחיד ו.. עד הבית; מסעדנים שלא ישכילו לספק צרכים אלה ייאלצו לוותר על נתחי שוק נכבדים לטובת מתחריהם.

הנסיון מלמד כי שרות משלוחים מקצועי – לא רק שאינו פוגע בפדיון המסעדה, אלא שברוב המקרים הינו גורם המעורר את כלל הפעילות ומביא לעליה משמעותית במכירות המסעדה ובהגברת נאמנות הלקוחות.

פדיון הנובע מהפעלת מערך משלוחים עשוי להוות בין חמישית לשלושה רבעים מהפדיון הרשתי ובמסעדות מסוימות נובע עיקר הפדיון [והרווח], מפעילות המשלוחים.

אמות מידה מקובלות מצביעות על כך שפעילות מערך משלוחים המתבסס ברובו על תשתיות קימות ועל הוצאות קבועות המתקיימות ממילא, עשויה להניב שולי רווח רחבים יותר מאשר המסעדה עצמה.

עם זאת, שרות משלוחים דורש ניהול מקצועי:

רשת מסעדות שמעוניינת לשרוד את התחרות הגוברת נדרשת כיום לכלים מקצועיים וטכנולוגיים שיאפשרו לה מידע ושליטה מרכזית בכל נקודות המגע עם הלקוח.  פרמטרים כגון ביצועי נציגי המכירות, זמני ההמתנה למענה הטלפוני, זמני ההמתנה להגעת ההזמנה אל הלקוחות, שיעור התלונות בכל סניף וסניף ואופן הטיפול בלקוח, ניראות השליחים ורמת מקצועיותם, ניהול הקשר השיווקי עם הלקוח ועוד הם חלק מפאזל הנקודות הקריטיות בהן יש לטפל על מנת ליצור שביעות רצון של הלקוח משרות המשלוחים.

 

נקודות תדמית קריטיות – חלקים מתוך הפאזל המלא

 


הבשורה הטובה היא שבמקביל לאתגרים החדשים, חלה ירידה משמעותית ביותר בעלויות הטכנולוגיות עליהן מתבססים מוקדי המכירות. כתוצאה מכך, יותר ויותר רשתות מנצלות את חלון הזמן להקדמת המתחרים ומקימות מערך משלוחים ארצי הכולל מוקד מכירות, ולעיתים בשילוב ממשק הזמנות אינטרנטי. חלק מהרשתות אף מחזירות הביתה מוקדים שהוקמו בעבר במיקור חוץ ופונות להקמת מערך משלוחים בניהול פנימי מלא.

מערכות ושיטות עבודה בעלות אופי CRM [ניהול קשרי לקוחות], במערך המשלוחים, מאפשרות שרות משופר ויעיל ללקוחות הרשת, צמצום עלויות ויעילות בתחום השיווק.

 

תוצרים:

    •        הגדלת בסיס הלקוחות ומספר הלקוחות המזמינים.
    •         הגדלת סל הקנייה של הלקוח.
    •         בסיס נתונים אורגני, המשמש תשתית למועדון לקוחות ולשיווק One-On-One.
    •         כלי ניהול ובקרה משופרים.
    •         ניצול יעיל יותר של כוח האדם העוסק במענה הטלפוני.

 


הקמת מערך משלוחים בעזרת גוף בעל מומחיות ונסיון עשויים לקצר תהליכים ולחסוך טעויות וכסף רב.

 

הכותב הוא יועץ תפעול ומערכות מידע למסעדות ומומחה לתחום המשלוחים.